Dňa 11. 10. 2024, piatok sa uskutoční Deň otvorených dverí u školskej psychologičky.
Ponúkame Vám overovanie odbornej spôsobilosti elektrotechnikov od 27. 11. 2024.
Ponuka aktualizačnej odbornej prípravy 20. 11. 2024.
Národný inštitút vzdelávania a mládeže vyhlasuje k Medzinárodnému mesiacu školských knižníc 2024
13. ročník celoslovenského projektu pre stredné školy.
Stolný tenis sa už tradične stal otváracím turnajom v novom školskom roku.
Dňa 02. 10. 2024 sa výber žiakov našej školy zúčastnil na Majstrovstvách Slovenska družstiev v prekážkovom behu stredných škôl ŠTRBA RACE.
Výsledky školského kola TSME v SPŠE Prešov - teória + prax.
Vo štvrtok 26. septembra sme si v našej škole pripomenuli Európsky deň jazykov.
Dňa 25. septembra 2024 sme sa so žiakmi našej školy vybrali na exkurziu do výrobnej fabriky REGADA v Prešove.
V prípade, že potrebujete potvrdenie o návšteve školy, využite možnosť tlače prostredníctvom Edupage.
0. hodina 07:10 - 07:55
1. hodina 08:00 - 08:45
2. hodina 08:50 - 09:35
3. hodina 09:45 - 10:30
4. hodina 10:50 - 11:35
5. hodina 11:40 - 12:25
6. hodina 12:35 - 13:20
7. hodina 13:25 - 14:10
8. hodina 14:15 - 15:00
9. hodina 15:05 - 15:50
SPŠE Prešov tradične sleduje inovácie vo vzdelávaní a zahŕňa nové technológie do svojho vzdelávacieho obsahu. V projekte Quantum computing in STEM education spolupracuje 20 vybraných učiteľov z Európy s podporou organizácie Science on Stage Deutschland. A práve učiteľ SPŠE Prešov sa do projektu zapojil. Tvorba obsahu potrvá od februára 2024 do jesene 2025 a záver projektu je očakávaný v lete 2026.
Cieľ projektu je vytvoriť a overiť otvorené vzdelávacie zdroje o kvantových výpočtoch a kvantových výpočtových technológiách. Tieto materiály budú používané žiakmi a učiteľmi STEM predmetov v Európe, s minimálnymi predošlými skúsenosťami v tejto oblasti. Vzdelávacie zdroje budú určené prevažne pre strednú školu.
Digitalizácia je jedna z hlavných priorít EÚ do roku 2030. Kvantová výpočtová technológia má pomôcť prevádzkovať bezpečnú a výkonnú digitálnu infraštruktúru v Európe. Na dosiahnutie tohto cieľa potrebujeme kvalifikovaných inovátorov, technikov, programátorov a tiež používateľov s novými zručnosťami.
Čo bude nové? Multimediálny vzdelávací obsah sa môže použiť sekvenčne v jednom predmete alebo po častiach vo viacerých STEM predmetoch. Začneme so základnými konceptami kvantovej fyziky s praktickými úlohami z optiky. Potom porovnáme klasické a kvantové logické hradlá. Naučíme sa základné kvantové algoritmy, napísané v niekoľkých programovacích jazykoch. Vyskúšame ich na hrách, ktoré nám ukážu výpočtovú výhodu kvantovej technológie. Druhý dôvod pre použitie kvantovej výpočtovej technológie je bezpečnosť. Naučíme sa základy kvantovej kryptografie – bezpečné šifrovanie dát a bezpečný optický komunikačný kanál. Praktické úlohy, ktorých realizácia v škole by bola príliš drahá, budú riešené vo vzdialenom laboratóriu, virtuálnom laboratóriu alebo simuláciou.
Martin Šechný
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“