V pondelok dňa 12. 05. 2025 počas 2. kola prijímacích skúšok sa žiaci I. A, I. B, I. C a III. A zúčastnili exkurzie na televíznom vysielači Dubník.
Dňa 15. 5. 2025 sa uskutočnil druhý ročník školskej súťaže TVRĎAS SPŠE, v ktorej si žiaci preverili svoju fyzickú zdatnosť, sily a kondíciu.
Ponúkame Vám overovanie odbornej spôsobilosti elektrotechnikov od 19. 05. 2025.
V predmaturitnom zhone sme úspešne ukončili už deviaty ročník medzitriedneho futsalového turnaja.
Žiaci II. ročníka sa v pondelok 12. 5. 2025 zúčastnili účelového cvičenia.
V pondelok 5. 5. 2025 sa uskutočnil 4. ročník futbalového turnaja o Putovný pohár SPŠE.
Dňa 5. 5. 2025 sa žiaci prvých ročníkov zúčastnili účelového cvičenia č. 2.
Desiati žiaci z III. C spolu s vyučujúcou Mgr. Martinou Gogovou, PhD. sa zúčastnili Business Tour v Košiciach, ktorú sme realizovali v spolupráci s Inovačným centrom Košického kraja. 🚀
Dňa 5. 5. 2025 sa žiaci II. B a III. B triedy zúčastnili zaujímavej exkurzie vo firme PREMY, s. r. o., kde mali možnosť nahliadnuť do reálneho pracovného prostredia.
Dňa 5. 5. 2025 sa žiaci II. SA, II. SB , II. SC a III. SA v sprievode pedagógov zúčastnili technologickej konferencie zameranej na súčasné populárne témy v oblasti vzdelávania v IT.
0. hodina 07:10 - 07:55
1. hodina 08:00 - 08:45
2. hodina 08:50 - 09:35
3. hodina 09:45 - 10:30
4. hodina 10:50 - 11:35
5. hodina 11:40 - 12:25
6. hodina 12:35 - 13:20
7. hodina 13:25 - 14:10
8. hodina 14:15 - 15:00
9. hodina 15:05 - 15:50
SPŠE Prešov tradične sleduje inovácie vo vzdelávaní a zahŕňa nové technológie do svojho vzdelávacieho obsahu. V projekte Quantum computing in STEM education spolupracuje 20 vybraných učiteľov z Európy s podporou organizácie Science on Stage Deutschland. A práve učiteľ SPŠE Prešov sa do projektu zapojil. Tvorba obsahu potrvá od februára 2024 do jesene 2025 a záver projektu je očakávaný v lete 2026.
Cieľ projektu je vytvoriť a overiť otvorené vzdelávacie zdroje o kvantových výpočtoch a kvantových výpočtových technológiách. Tieto materiály budú používané žiakmi a učiteľmi STEM predmetov v Európe, s minimálnymi predošlými skúsenosťami v tejto oblasti. Vzdelávacie zdroje budú určené prevažne pre strednú školu.
Digitalizácia je jedna z hlavných priorít EÚ do roku 2030. Kvantová výpočtová technológia má pomôcť prevádzkovať bezpečnú a výkonnú digitálnu infraštruktúru v Európe. Na dosiahnutie tohto cieľa potrebujeme kvalifikovaných inovátorov, technikov, programátorov a tiež používateľov s novými zručnosťami.
Čo bude nové? Multimediálny vzdelávací obsah sa môže použiť sekvenčne v jednom predmete alebo po častiach vo viacerých STEM predmetoch. Začneme so základnými konceptami kvantovej fyziky s praktickými úlohami z optiky. Potom porovnáme klasické a kvantové logické hradlá. Naučíme sa základné kvantové algoritmy, napísané v niekoľkých programovacích jazykoch. Vyskúšame ich na hrách, ktoré nám ukážu výpočtovú výhodu kvantovej technológie. Druhý dôvod pre použitie kvantovej výpočtovej technológie je bezpečnosť. Naučíme sa základy kvantovej kryptografie – bezpečné šifrovanie dát a bezpečný optický komunikačný kanál. Praktické úlohy, ktorých realizácia v škole by bola príliš drahá, budú riešené vo vzdialenom laboratóriu, virtuálnom laboratóriu alebo simuláciou.
Martin Šechný
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“