Starnutie neobchádza nikoho a väčšinou ani nástup do dôchodku. Dnes však už nezávisí len od štátu, pre ktorý človek celý život pracuje a platí dane či odvody, ako sa mu v dôchodkových časoch bude žiť. Z veľkej časti to už dnes závisí aj od samotného človeka, teda budúceho dôchodcu.
Preto na túto tému a vzhľadom na pandemickú situáciu a dištančné vzdelávanie, sa realizovanie besied v triedach 4. ročníka, ktoré sa mali konať prezenčne v mesiaci december 2020 v priestoroch školy SPŠE, konali dištančnou formou – prostredníctvom Webinára. Aj touto formou sa škola a vyučujúci snažia oživiť dištančnú formu vzdelávania.
Webinár realizovala spoločnosť PROSIGHT Slovensko, a. s., pod vedením Ivana Horvátha – director a Jána Kušniríka - manager, PROSIGHT Slovensko, a. s, ktorá so školou spolupracuje už niekoľko rokov. Webinára sa zúčastnili žiaci jednotlivých tried v rámci predmetu EKONOMIKA podľa rozvrhu v dištančnom vzdelávaní, po prihlásení sa na link Webinára, link sa vyučujúcim uviedol do online vyučovania v Edupage v jednotlivých triedach a dňoch od 18. 01. – 21. 01. 201.
Webinár bol zameraný na finančnú gramotnosť v oblasti dôchodkovej politiky so zameraním na aktuálne doplnkové dôchodkové poistenie. Webináre sa realizovali v prostredí Zoom a Jitsi.
Na záver žiakom dali do pozornosti aj motivačnú literatúru od autora Robert T. Kiyosaki - Bohatý otec, chudobný otec, ktorá vyvracia mýtus, že vysoké príjmy z nás spravia boháča, spochybňuje predstavu o dome ako o majetkovej hodnote, ukazuje rodičom, prečo sa nemôžu spoliehať na to, že ich deti sa v škole naučia narábať s peniazmi, raz a navždy vysvetlí rozdiel medzi aktívom a pasívom a ukáže nám, čo učiť naše deti, aby si v budúcnosti samy zabezpečili finančný úspech a knihu Cashflow kvadrant, ktorá rozoberá otázky ako Prečo niektorí ľudia pracujú menej a zarábajú viac? Prečo niektorí investori zarábajú peniaze s malým rizikom, zatiaľ čo ostatní sú radi, ak sa im vrátia aspoň pôvodné investície?
Ing. Vladimíra Pastirová
koordinátor, učiteľ
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“